fbpx

25 rzeczy, które możesz zrobić #teraz

Od roku pracuję na stałe z domu, być może Ty również. Pierwsze miesiące błądziłam trochę po omacku, ale ostatnio zaczęłam powoli wypracowywać w sobie nawyki i techniki, które pozwalają mi nie zwariować i nie stopić się z kanapą w jedną smutną całość.

Jedną z moich metod są regularne krótkie przerwy, podczas których robię dla siebie coś sensownego. Kiedyś przerwy wykorzystywałam na gapienie się w telefon. Nawet nie wstawałam od biurka. Ale odkryłam, że można je spożytkować zupełnie inaczej. Czasem to naprawdę drobiazgi: wstać, porozciągać się, nalać sobie szklankę wody. Czasem w ciągu 5 minut jestem w stanie całkowicie posprzątać tę jedną szafkę w kuchni, gdzie jest wszystko i nic, albo przeczytać coś, co zmienia moje spojrzenie na świat.

Metoda listy małych rzeczy do zrobienia nie jest żadnym odkrywczym sposobem. Wpisując w wyszukiwarce “things to do in 5 minutes or less”, znajdziesz tony pomysłów. Poniżej moja subiektywna lista w naszym Vmagowym duchu “bez przesady”. Kilka punktów pomoże Ci się zorganizować, kilka zrelaksować, a kilka ogarnąć przestrzeń wokół siebie. Korzystaj i dopisuj własne pomysły.

  1. Wypróbuj nowy, prosty, wegański przepis – na przykład: https://www.v-mag.pl/ser-warzywny-i-serek-do-przekasek/.
  2. Nastaw pranie. Użyj programu zużywającego mniej wody/niższą temperaturę oraz ekologicznego środka do prania np. Klareko.
  3. Wypisz się z newsletterów i subskrypcji, z których od dawna nie korzystasz. Możesz do tego użyć na przykład strony unroll.me.
  4. Idź na spacer po własnym mieszkaniu. Włącz ulubioną piosenkę. Bonusowe punkty, jeżeli podczas swojego spaceru trochę potańczysz :).
  5. Wynieś śmieci. Pamiętaj o recyklingu!
  6. Przejrzyj tę jedną szufladę/półkę. Przynajmniej zacznij.
  7. Zadzwoń do bliskiej osoby i spytaj, jak się czuje.
  8. Przeczytaj kilka stron książki, której przeczytanie odkładasz w nieskończoność.
  9. Umyj jedną rzecz, np. naczynia, umywalkę, blat w kuchni.
  10. Posprzątaj swoją skrzynkę mailową – tyle, ile zdołasz w ciągu 5 minut.
  11. Zrób szybką jogę z Yoga with Adriene lub medytację z Headspace.
  12. Zaceruj skarpetki, przyszyj guzik do koszuli – repair and reuse!
  13. Wypisz 5 rzeczy, które lubisz w sobie najbardziej. Alternatywnie: napisz bliskiej Ci osobie 5 rzeczy, które lubisz w niej najbardziej.
  14. Podlej rośliny w swoim domu, powiedz im coś miłego i sprawdź, czy nie mają niechcianych lokatorów.
  15. Odfollowuj w mediach społecznościowych konta, które nie dają Ci radości.
  16. Odpisz na kilka wiadomości.
  17. Zaparz liściastą herbatę w ulubionym kubku.
  18. Zapisz 5 rzeczy, za które jesteś dziś wdzięczna.
  19. Jeśli masz stos rzeczy do oddania/sprzedania – zrób co najmniej jednej zdjęcie i wrzuć na OLX/Facebook Marketplace/Vinted.
  20. Wyjmij z wtyczek wszystkie nieużywane obecnie ładowarki, kable i sprzęty elektroniczne.
  21. Przejrzyj swoją lodówkę. Sprawdź, czy czegoś nie należy zużyć szybko i zastanów się, co z tego przygotujesz.
  22. Usuń z telefonu aplikacje, których nie używasz.
  23. Pościel łóżko.
  24. Pobaw się ze swoim zwierzakiem. Jeśli nie jest w nastroju do zabawy, po prostu mu się przyjrzyj. Jeśli nie masz w domu zwierzęcia – obejrzyj zabawny filmik ze zwierzętami na YouTube czy TikToku.
  25. Przygotuj swoją własną listę rzeczy, które możesz zrobić #teraz.

Nasza misja

V mag to wartościowe treści o diecie roślinnej, zero waste i szeroko pojętym świadomym życiu. Rozmawiamy z inspirującymi osobami i dzielimy swoimi przemyśleniami. Chcemy przekonać Cię, że da się znaleźć złoty środek między codzienną gonitwą a życiem zgodnym z naturą. Poszukajmy go razem!