fbpx
wegańskie śniadanie

Biała gryczanka na „mleku” migdałowym

Uwielbiam śniadania na ciepło! W ogóle uwielbiam poranki i śniadania. Lubię mieć powolne rano, cieszyć się ciszą budzącego się dnia. Dobre jedzenie i kubek ulubionej kawy to podstawa dobrze rozpoczętego dnia. Kto powiedział, że owsianki są dobre tylko na zimę? No i obalmy mit, że najbardziej wymyślna wersja owsianki to jaglanka. A gryczanki i inne „kaszanki”? 

Składniki (na 2 porcje):

  • 100 g suchej białej kaszy gryczanej  
  • ok. 1,5 – 2 szklanki mleka migdałowego (lub innego roślinnego)  
  • szczypta soli 
  • ulubione dodatki: owoce, masło orzechowe, konfitury, nasiona 

Sposób przygotowania babeczek:

  1. Kaszę dokładnie wypłucz pod wodą, następnie zalej mlekiem i pozwól się jej gotować mieszając co pewien czas. Kasza powinna być gotowa po ok. 12 -15 minutach – znajdź moment, w którym będzie odpowiednia dla Ciebie. Na koniec dopraw szczyptą soli. 
  2. Kiedy kasza będzie gotowa przełóż ją do miseczek lub pudełeczek, udekoruj wedle uznania i ciesz się dobrym śniadaniem!

Zrób sobie kaszę na śniadanie! To świetny sposób na odczarowywanie kaszy jako dodatku do wytrawnych dań. Zwłaszcza teraz, kiedy nasze lunche i kolacje będą pełne warzyw i ich pochodnych, świeżych strączków i ziół, kaszę można zaprosić do pierwszego posiłku każdego dnia.

Nasza misja

V mag to wartościowe treści o diecie roślinnej, zero waste i szeroko pojętym świadomym życiu. Rozmawiamy z inspirującymi osobami i dzielimy swoimi przemyśleniami. Chcemy przekonać Cię, że da się znaleźć złoty środek między codzienną gonitwą a życiem zgodnym z naturą. Poszukajmy go razem!