Nocna owsianka bananowa z chia

O boskie lato! Jak ja cię kocham, jak ja uwielbiam twoje jasne poranki, twoje ciepło i twoje boskie smaki. Bądź tu, bądź już zawsze i smakuj tak dobrze, jak nocna bananowa owsianka z nasionami chia. Komu nie chce się poświęcać czasu na przygotowanie śniadania, a chce się  smakować ich w najwyższym wymiarze – zapraszam. 

Składniki (na 1 porcję):

  • 200 ml roślinnego napoju (polecam sojowego lub migdałowego)
  • 1,5 łyżki nasion chia 
  • 4 łyżki płatków owsianych lub orkiszowych
  • 1 średni banan
  • do podania: domowa granola opcjonalnie i/lub owoce

Sposób przygotowania:

  1. Wieczorem zmiksuj banana z napojem roślinnym. Dodaj nasiona oraz płatki, wymieszaj. Przenieś do słoika, zakręć i odstaw do lodówki na całą noc. 
  2. Rano udekoruj granolą, ulubionymi dodatkami i owocami. 

To najszybsze i najlepsze śniadanie na lato, jakie znam. Z powodzeniem możecie też poeksperymentować z owocowymi bazami – w sezonie można wykorzystać też maliny czy truskawki – wtedy Twoja owsianka nie znudzi się raz może być bananowa, raz truskawkowa a innym razem jeszcze malinowa. Nasiona chia można także pomieszać z polskim, dobrze znanym siemieniem lnianym. 


Więcej przepisów znajdziesz w magazynie V mag


Autorka: Elżbieta Dudek
Chociaż mieszka w dużym mieście, jej serce pochodzi ze wsi, w której się wychowała. Kocha jeść i spać. Jej pasją jest gotowanie i karmienie innych. Kuchnię roślinną przedkłada nad każdą inną z powodu jej bogactwa smaku i różnorodności. Kiedyś założy swojego bloga kulinarnego. Nie lubi się nudzić.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *