fbpx

Ser warzywny i serek do przekąsek

Wraca moda na przystawki w postaci kanapeczek, przekąsek i tzw. zimnej płyty. Takie trendy kulinarne wieszczą znawcy na 2021 rok. My zaś, zapraszając was na Karnawał i pamiętając o tym, że możliwości spotkań z innymi są ograniczone, prezentujemy stary i znany dobrze wszystkim ser warzywny z ziemniaka, dyni i marchewki. A na kanapeczkę może taki serek z oliwkami? Kto się oprze?

Składniki: 

na serek oliwkowy

  • kostka naturalnego tofu
  • pół szklanki czarnych oliwek 
  • szczypta czarnej soli kala namak
  • łyżeczka musztardy 
  • łyżka napoju sojowego (lub też kopiasta łyżeczka wegańskiego jogurtu)
  • szczypta białego pieprzu 
  • szczypior 

na ser warzywny

  • 3 ziemniaki i mniej więcej tyle samo dyni hokkaido
  • duża marchewka
  • pół łyżeczki soli
  • 6 łyżek płatków drożdżowych
  • 4 łyżki napoju sojowego
  • pół łyżeczki curry
  • pół łyżeczki kurkumy
  • pół łyżeczki papryki wędzonej
  • pół łyżeczki papryki słodkiej
  • 2 łyżki oliwy z oliwek 

Sposób przygotowania:

sera warzywnego

  1. Najpierw obierz i posiekaj w kostkę warzywa: ziemniaki, marchewkę i dynię. 
  2. Umieść je w garnku, zalej wodą i gotuj do miękkości. 
  3. Żeby zrobić ser warzywny, umieść je w naczyniu do blendowania, dodaj wszystkie przyprawy i zmiksuj na gładką masę. Dopraw do smaku.
  4. Podawaj ciepłe z tacosami lub warzywnymi paluszkami. 

serka oliwkowego

  1. Tofu rozdrobnij dokładnie. Oliwki posiekaj. 
  2. Połącz tofu z resztą składników. 
  3. Podawaj na kanapeczkach lub krakersach. 

Co jeszcze można zrobić z sera lub do sera? 

  • Jeśli korzystasz z naczynia do fondue, pamiętaj, żeby przed umieszczeniem w nim potrawy, dokładnie je natłuścić.
  • Do sera warzywnego wybieraj mączyste odmiany ziemniaków.
  • Dynia nie jest konieczna – możesz posłużyć się batatem, zwłaszcza poza sezonem. Jeśli masz ochotę na kolorowe eksperymenty, to ser uda się także, kiedy zastąpisz marchewkę burakiem… a kolor będzie zupełnie inny. 
  • zresztą co do koloru przyczynić się może także szpinak lub matcha. W przypadku tego pierwszego pamiętaj, że musi być lekko podduszony lub ugotowany. 
  • ser warzywny świetnie nadaj się także na kanapki – zwłaszcza, kiedy zostanie nam po imprezie – ale warunek jest jeden: musi zostać.

Nasza misja

V mag to wartościowe treści o diecie roślinnej, zero waste i szeroko pojętym świadomym życiu. Rozmawiamy z inspirującymi osobami i dzielimy swoimi przemyśleniami. Chcemy przekonać Cię, że da się znaleźć złoty środek między codzienną gonitwą a życiem zgodnym z naturą. Poszukajmy go razem!